Kanal Tedavisi » Klinik Yazıcıoğlu

Kanal Tedavisi

İlk defa kanal tedavisi yaptıracak hastalar, bunun rahatsız edici, ağrılı bir müdahale olacağını düşünmektedirler. Bunun sebebi, kanal tedavisi prosedürünün hastalar tarafından bilinmemesi ve hastanın yakın çevresinde geçmişte kötü tecrübeler geçirmiş yakınlarının, hastayı yanlış bilinçlendirmesinden kaynaklıdır. Kanal tedavisi kesinlikle ağrılı bir süreç değildir, lokal anestezikler yardımı ile hastanın kanal tedavisi seansları sırasında kesinlikle ağrı hissetmeden, konforlu bir şekilde tedavisinin tamamlanması sağlanır. Kanal tedavisi seansları, tek seans ya da iki seans olacak şekilde tamamlanabilir.

Diş çürüğünden kaynaklı iltihab, dişin ortasında bulunan sinir odası, kanalların içerisindeki sinir dokusu ve kök ucuna yayılıp, buradaki dokuları enfekte edebilir. Diş içerisinde bulunan sinirler, dişin kalbidir. Dişin canlılığını devam ettirmesinde önemli rola sahiptir. Bu bölgedeki kan damarları ve sinirlerin bakteri ile teması sonucu, diş canlılığını yitirebilir, şiddetli ağrılar gözlenebilir. Çürük, derin dolgular, travma sonucu oluşan çatlak ve kırıklar, diş eti hastalığı kanal tedavisine sebebiyet verebilecek patolojiler oluşturabilirler. Şiddetli ağrı durumlarında, enfekte sinir dokusu ortamdan uzaklaştırılmadığı sürece, ağrı ortadan kalmaz.

Kanal tedavisi, enfekte olmuş damar ve sinir dokusunun kanallar içerisinde uzaklaştırılması işlemidir.

Kanal Tedavisi Prosedürleri

1. Kanal tedavisi uygulanıcak bölgeye lokal anestezi uygulanır
2. Kanal tedavisi uygulanacak bölgenin röntgen filmi çekilir
3. Kanal tedavisi uygulanacak dişin etrafına “Lastik Örtü“ uygulanır. Lastik örtü, kanal tedavisi esnasında, tükürük içerisindeki bakterinin tedavi edilen dişin içerisine kaçmasını engeller, steril bir ortam içerisinde kanal tedavisi sonlandırılmış olur. Aynı zamanda kanal tedavisinde kullanılan aletleri ve solusyonları hastanın yutması engellenmiş olur. Hasta ve hekim için konforlu, güvenilir ve kaliteli bir tedavi sağlar
4. Çürük diş dokusu ortamdan uzaklaştırılır ve dişin tam ortasında bulunan kanal odasına giriş yapılır
5. Tedavi edilen dişin anatomisine bağlı olarak bir veya daha fazla kanal içerisinde şekillendirme yapılır
6. Kanal uçlarının tam ve doğru tespiti için tam kanal ucunda sinyal veren aletler kullanılır
7. El aletleri ile başlayan kanal şekillendirme işlemi, döner aletler kullanılarak sonlandırılır
8. Tüm kanallar antibakterial solusyonlar ile yıkanır
9. Daha sonra kaukçuk esaslı malzemeler ve özel kanal ilaçları ile kanal tıkanır.
10. Kanal tedavisi başarısında en önemli aşama, tedavinin başından sonuna kadar STERİL bir ortamda sonlandırılmasıdır.